Vereniging Oud-leerlingen Zeevaartschool Terschelling

Inloggen

Scheepspraat

Used for the like, share, comment, and reaction icons
2 weken geleden

Foto's uit het bericht van Maritiem Instituut Willem Barentsz ... Lees meerLees minder

Image attachmentImage attachment+3Image attachment

2 ReactiesReageer op Facebook

Een prachtige mijlpaal en een forse koerswijziging! Met dank aan de inzet van Wim voor het zeevaartonderwijs en de belangen van de WBS in bijzonder. Opnieuw het afscheid van een vertrouwd gezicht. De betrokkenheid zal gelukkig worden voortgezet als bestuurslid van de Vereniging van Oudleerlingen (en docenten) van de zeevaartschool Willem Barentsz.

vroeger had je piet ijsco. kwam in de middagpauze met zijn ijskar voort getrokken door een pony naar school . ik weet niet zeker maar dacht dat hij in amerika is gestorven

2 weken geleden

Heeft iedereen hem al?
hij is weer super!!
... Lees meerLees minder

Heeft iedereen hem al? 
hij is weer super!!
2 weken geleden

Dit is het leuke van FB!
Gelijk kunnen reageren op artikelen in de CD 🙂
Bedankt Mark Verschut voor je snelle reactie!!
bericht van Mark:
Lees net de CD en dat er gezocht wordt naar een model van de PM.
Was even graven in mijn geheugen. Maar scheepvaart museum Rotterdam heeft er een in bezit (of bruikleen).
Na een jaar erop gewoond te hebben en de 2 dokkingen vanuit MIWB meegeweest te zijn. Dan heb je toch een band met het schip.
Ben later via versluis ook nog een keer op de Sherakan geweest.
... Lees meerLees minder

Dit is het leuke van FB! 
Gelijk kunnen reageren op artikelen in de CD :)
Bedankt Mark Verschut voor je snelle reactie!!
bericht van Mark:
Lees net de CD en dat er gezocht wordt naar een model van de PM. 
Was even graven in mijn geheugen. Maar scheepvaart museum Rotterdam heeft er een in bezit (of bruikleen). 
Na een jaar erop gewoond te hebben en de 2 dokkingen vanuit MIWB meegeweest te zijn. Dan heb je toch een band met het schip. 
Ben later via versluis ook nog een keer op de Sherakan geweest.

2 ReactiesReageer op Facebook

Leuk! Overigens is het niet Versluis. Sherakan stond in Harlingen in de hal. Daar via de eigenaar aan boord wezen kijken. Veel origineel nog te vinden, aangevuld met zeer luxe charter segment uitrusting.

Leuke herinneringen aan die boot 1976 , reisje naar Cork en kotsen die mannen 🤣🤣

1 maand geleden

Beste mensen,
Afgelopen zaterdag hebben we onze eerste bestuursvergadering weer gehad na de ALV.
Helaas heeft Sander te kennen gegeven dat hij geen voorzitter meer kan zijn. Hij kan het om gezondheidsredenen niet meer mannen. We zijn Sander veel dank verschuldigd; hij heeft de vereniging door roerige tijden geloodst op een makkelijke en een voor ieder aansprekende manier. Natuurlijk zullen we hem bij de vereniging blijven betrekken en hopen hem nog vaak te mogen begroeten!!
Tijdens deze vergadering hebben we met algemene stemmen Ad Woudenberg tot nieuwe voorzitter gekozen. Hij kwam in 1977 op school en heeft al ruime tijd ervaring binnen ons bestuur.
We hebben nu een bestuur van 9 personen:

Voorzitter Ad Woudenberg voorzitter@vozt.nl
Vicevoorzitter Bim Schuurmans cummunicatie@vozt.nl
Secretaris Alex Schmidt secretaris@vozt.nl
Penningmeester Margreet Feenstra penningmmeester@vozt.nl
Redactie CD Willem van Leunen redactie.cd@vozt.nl
Evenementen Willem van der Meulen evenementen@vozt.nl
Ledenadmin. Hylke Flaming
algemeen lid Edwin Pasman
algemeen lid Hans Schol

We gaan er met volle vaart tegenaan want het 150 jarig bestaan van onze school, sorry....MIWB😉, komt eraan!!
... Lees meerLees minder

Beste mensen,
Afgelopen zaterdag hebben we onze eerste bestuursvergadering weer gehad na de ALV.
Helaas heeft Sander te kennen gegeven dat hij geen voorzitter meer kan zijn. Hij kan het om gezondheidsredenen niet meer mannen. We zijn Sander veel dank verschuldigd; hij heeft de vereniging door roerige tijden geloodst op een makkelijke en een voor ieder aansprekende manier. Natuurlijk zullen we hem bij de vereniging blijven betrekken en hopen hem nog vaak te mogen begroeten!! 
Tijdens deze vergadering hebben we met algemene stemmen Ad Woudenberg tot nieuwe voorzitter gekozen. Hij kwam in 1977 op school en heeft al ruime tijd ervaring binnen ons bestuur.
We hebben nu een bestuur van 9 personen:

Voorzitter             Ad Woudenberg                 voorzitter@vozt.nl
Vicevoorzitter       Bim Schuurmans         cummunicatie@vozt.nl
Secretaris              Alex Schmidt                      secretaris@vozt.nl
Penningmeester    Margreet Feenstra   penningmmeester@vozt.nl
Redactie CD          Willem van Leunen           redactie.cd@vozt.nl
Evenementen       Willem van der Meulen  evenementen@vozt.nl
Ledenadmin.         Hylke Flaming 
algemeen lid         Edwin Pasman 
algemeen lid         Hans Schol 

We gaan er met volle vaart tegenaan want het 150 jarig bestaan van onze school, sorry....MIWB😉, komt eraan!!
1 maand geleden

Dit weekend is het Delfsail.
Natuurlijk veel bekenden uit het noorden en de hele maritieme wereld! hier een leuk verhaal van oud-student Arie Jan van Ommen (2018)

Beste van twee werelden: tussen tallship en containerboot

Varen op een tallship is niet alleen voorbehouden aan de ware zeebonk. Jaarlijks monsteren duizenden ‘landrotten’ aan op soms eeuwenoude oceaanzeilers. Hoe is het leven aan boord tijdens zo’n vaak wekenlange tocht op zee?

Hij was gelijk verkocht. Arie Jan van Ommen zat nog op de zeevaartschool toen hij voor het eerst als scheepsmaatje aan boord van tallship de Eendracht stapte. Maar ook nu hij alweer jaren als stuurman op containerschepen de wereld rondreist, blijft hij terugkeren. „Ik zou dit voor geen goud willen missen.”

De eindeloze zee, de camaraderie aan boord, diepe gesprekken tijdens het nachtelijke wachtlopen, de grenzeloze sterrenhemel: op een tallship stap je in een andere wereld. Ver van het aardse gewoel aan de wal vallen alle dagelijkse beslommeringen weg. Het hoofd in de wind, het avontuur tegemoet.

Beste van twee werelden: tussen tallship en containerboot
Precies dat gevoel trekt Van Ommen steeds weer terug naar ‘zijn’ Eendracht. Sinds 2020 maakt hij deel uit van de vaste crew van vrijwilligers die in wisseldienst het schip de Atlantische oceaan rondzeilen. Stuk voor stuk liefhebbers pur sang, deels professionele zeelui, zoals hij zelf. Tussen hun diensten op de ultramoderne koopvaardijschepen door, dompelen ze zich gretig onder in een eeuwenoude traditie van hout, teer en zeilen.

De 24-jarige Rotterdammer kijkt nu alweer uit naar zijn volgende tocht. Hij maakt er vele tientallen per jaar. „Vorig jaar vijftig, dit jaar worden het er een stuk of dertig. Flink wat minder ja, want het moet wel tussen mijn gewone werk door.” Als eerste stuurman op de koopvaardij draait Van Ommen jaarrond diensten van zes weken op, zes weken af. Daar tussendoor perst hij waar mogelijk een tochtje van een paar dagen tot enkele weken op de Eendracht.

Het contrast is groot. „In de koopvaardij is mijn werk motorgestuurd. Als stuurman plot je een route van A naar B en het schip vaart zich bij wijze van spreken zelf, met een druk op de knop. Op een zeilschip is dat compleet anders, zeker eentje van zestig meter zoals de Eendracht.”

Leuk lijntje op de kaart werkt niet als je vaart op de wind’
„Je wordt voortbewogen door de wind”, schetst Van Ommen de grootste uitdaging. „Ik kan als stuurman wel een leuk lijntje op de kaart trekken, maar als de wind niet waait, of juist heel hard, dan zal ik het plan toch bij moeten stellen. Dan moet je het schip zo ‘trimmen’, dus de zeilen zo stellen, dat je komt waar je wezen wilt. Dat is heel anders dan bij m’n normale werk.”

Van Ommen vaart het schip op zo’n tocht met een bemanning van vijftien tot twintig man uit de vaste crew-pool. „Soms wat meer, als er een grote groep of bedrijf heeft geboekt. Dan gaat er ook hotel- en restaurantpersoneel mee want je wilt je gasten toch een beetje in de watten leggen.”

Juist die gasten maken dat de Eendracht ook kan blíjven varen, zegt woordvoerder Stefan van der Neut van de stichting die het schip exploiteert vanuit thuishaven Rotterdam. Het onderhoud van zo’n schip kost kapitalen, elke euro die er binnen komt is hard nodig.

Gemiddeld is de Eendracht jaarlijks 310 van de 365 dagen op zee, onderweg met betalende gasten. Niet alleen voor bedrijfsuitjes of individueel te boeken groepsreizen, maar ook voor trainingstochten met zeelui-in-opleiding. Ook de marine is klant, bij gebrek aan eigen zeilschip haar aankomende kadetten. Waar landen als Polen, Frankrijk, Brazilië en Ecuador op DelfSail present zijn met tallships van hun marinescholen, verzorgt de Eendracht dat voor de marine-opleidingen van maritieme mbo-scholen in onder meer Den Helder, Hoorn en Amsterdam.

Jaarlijks 1500 jonge varensgasten: soms voor hun opleiding, vaak voor de fun
„Jaarlijks hebben we zo’n 1500 jongeren aan boord, van 15 tot zo’n 25 jaar”, meldt Van der Neut. „Sommige voor hun opleiding, maar een groot deel ook gewoon voor de fun.” Een reis is niet goedkoop, de prijs voor een meerdaagse tocht kan oplopen tot bijna 2.000 euro voor een 2-persoonshut op een twaalfdaagse eilandhop-tocht rond Kaapverdië. Maar dankzij fondsen kan de stichting jongeren tot de helft korting bieden op veel tochten.

Een oversteek over de oceaan naar het Caribisch gebied trekt gemiddeld een wat ouder publiek. Niet alleen omdat die nog wat duurder zijn, maar ook omdat ze langer duren. „Dan zit je snel op 24 nachten”, legt Van der Neut uit. „Voor jongeren is zo’n lange periode lastig in te plannen met school.”

Aan boord is het niet alleen luieren op het dek of lol trappen geblazen, heeft stad-Groninger Marius van der Leij ervaren tijdens zo’n tocht. ‘Opstappers’ draaien vol mee met de bemanning. Maar ook dat is juist onderdeel van de pret, leerde Van der Leij tijdens de reis die hij in februari met de Eendracht maakte van Lissabon naar Rotterdam.

„Het was een unieke ervaring”, zegt de stad-Groninger die als videoproducent de ‘achterkant van TikTok Tammo’ is, zoals hij het zelf benoemt. De filmpjes die hij maakt met de populaire Grunneger muzikant annex komiek Johannes ‘Tammo’ Peetsma zijn een enorme hit op social media. Van der Leij combineert dat met promotiewerk voor met name de travel en outdoorbranche.
... Lees meerLees minder

Dit weekend is het Delfsail.
Natuurlijk veel bekenden uit het noorden en de hele maritieme wereld! hier een leuk verhaal van oud-student Arie Jan van Ommen (2018)

Beste van twee werelden: tussen tallship en containerboot

Varen op een tallship is niet alleen voorbehouden aan de ware zeebonk. Jaarlijks monsteren duizenden ‘landrotten’ aan op soms eeuwenoude oceaanzeilers. Hoe is het leven aan boord tijdens zo’n vaak wekenlange tocht op zee?

Hij was gelijk verkocht. Arie Jan van Ommen zat nog op de zeevaartschool toen hij voor het eerst als scheepsmaatje aan boord van tallship de Eendracht stapte. Maar ook nu hij alweer jaren als stuurman op containerschepen de wereld rondreist, blijft hij terugkeren. „Ik zou dit voor geen goud willen missen.”

De eindeloze zee, de camaraderie aan boord, diepe gesprekken tijdens het nachtelijke wachtlopen, de grenzeloze sterrenhemel: op een tallship stap je in een andere wereld. Ver van het aardse gewoel aan de wal vallen alle dagelijkse beslommeringen weg. Het hoofd in de wind, het avontuur tegemoet.

Beste van twee werelden: tussen tallship en containerboot
Precies dat gevoel trekt Van Ommen steeds weer terug naar ‘zijn’ Eendracht. Sinds 2020 maakt hij deel uit van de vaste crew van vrijwilligers die in wisseldienst het schip de Atlantische oceaan rondzeilen. Stuk voor stuk liefhebbers pur sang, deels professionele zeelui, zoals hij zelf. Tussen hun diensten op de ultramoderne koopvaardijschepen door, dompelen ze zich gretig onder in een eeuwenoude traditie van hout, teer en zeilen.

De 24-jarige Rotterdammer kijkt nu alweer uit naar zijn volgende tocht. Hij maakt er vele tientallen per jaar. „Vorig jaar vijftig, dit jaar worden het er een stuk of dertig. Flink wat minder ja, want het moet wel tussen mijn gewone werk door.” Als eerste stuurman op de koopvaardij draait Van Ommen jaarrond diensten van zes weken op, zes weken af. Daar tussendoor perst hij waar mogelijk een tochtje van een paar dagen tot enkele weken op de Eendracht.

Het contrast is groot. „In de koopvaardij is mijn werk motorgestuurd. Als stuurman plot je een route van A naar B en het schip vaart zich bij wijze van spreken zelf, met een druk op de knop. Op een zeilschip is dat compleet anders, zeker eentje van zestig meter zoals de Eendracht.”

Leuk lijntje op de kaart werkt niet als je vaart op de wind’
„Je wordt voortbewogen door de wind”, schetst Van Ommen de grootste uitdaging. „Ik kan als stuurman wel een leuk lijntje op de kaart trekken, maar als de wind niet waait, of juist heel hard, dan zal ik het plan toch bij moeten stellen. Dan moet je het schip zo ‘trimmen’, dus de zeilen zo stellen, dat je komt waar je wezen wilt. Dat is heel anders dan bij m’n normale werk.”

Van Ommen vaart het schip op zo’n tocht met een bemanning van vijftien tot twintig man uit de vaste crew-pool. „Soms wat meer, als er een grote groep of bedrijf heeft geboekt. Dan gaat er ook hotel- en restaurantpersoneel mee want je wilt je gasten toch een beetje in de watten leggen.”

Juist die gasten maken dat de Eendracht ook kan blíjven varen, zegt woordvoerder Stefan van der Neut van de stichting die het schip exploiteert vanuit thuishaven Rotterdam. Het onderhoud van zo’n schip kost kapitalen, elke euro die er binnen komt is hard nodig.

Gemiddeld is de Eendracht jaarlijks 310 van de 365 dagen op zee, onderweg met betalende gasten. Niet alleen voor bedrijfsuitjes of individueel te boeken groepsreizen, maar ook voor trainingstochten met zeelui-in-opleiding. Ook de marine is klant, bij gebrek aan eigen zeilschip haar aankomende kadetten. Waar landen als Polen, Frankrijk, Brazilië en Ecuador op DelfSail present zijn met tallships van hun marinescholen, verzorgt de Eendracht dat voor de marine-opleidingen van maritieme mbo-scholen in onder meer Den Helder, Hoorn en Amsterdam.

Jaarlijks 1500 jonge varensgasten: soms voor hun opleiding, vaak voor de fun
„Jaarlijks hebben we zo’n 1500 jongeren aan boord, van 15 tot zo’n 25 jaar”, meldt Van der Neut. „Sommige voor hun opleiding, maar een groot deel ook gewoon voor de fun.” Een reis is niet goedkoop, de prijs voor een meerdaagse tocht kan oplopen tot bijna 2.000 euro voor een 2-persoonshut op een twaalfdaagse eilandhop-tocht rond Kaapverdië. Maar dankzij fondsen kan de stichting jongeren tot de helft korting bieden op veel tochten.

Een oversteek over de oceaan naar het Caribisch gebied trekt gemiddeld een wat ouder publiek. Niet alleen omdat die nog wat duurder zijn, maar ook omdat ze langer duren. „Dan zit je snel op 24 nachten”, legt Van der Neut uit. „Voor jongeren is zo’n lange periode lastig in te plannen met school.”

Aan boord is het niet alleen luieren op het dek of lol trappen geblazen, heeft stad-Groninger Marius van der Leij ervaren tijdens zo’n tocht. ‘Opstappers’ draaien vol mee met de bemanning. Maar ook dat is juist onderdeel van de pret, leerde Van der Leij tijdens de reis die hij in februari met de Eendracht maakte van Lissabon naar Rotterdam.

„Het was een unieke ervaring”, zegt de stad-Groninger die als videoproducent de ‘achterkant van TikTok Tammo’ is, zoals hij het zelf benoemt. De filmpjes die hij maakt met de populaire Grunneger muzikant annex komiek Johannes ‘Tammo’ Peetsma zijn een enorme hit op social media. Van der Leij combineert dat met promotiewerk voor met name de travel en outdoorbranche.
1 maand geleden

𝐒𝐭𝐞𝐦 𝐨𝐩 𝐌𝐚𝐧𝐮è: 𝐋𝐂 𝐀𝐰𝐚𝐫𝐝𝐬 𝟐𝟎𝟐𝟒🏆

Zuinigere veerboten dankzij een slim algoritme? Manué Gerrits, student van de master Maritime Innovations @nhlstenden, heeft dit onderzocht en met succes! Daarmee is hij genomineerd voor de LC Awards 2024.👏🏼

Het begon allemaal toen Manué op de veerboot onderweg naar Terschelling was toen hij plotseling merkte dat het toerental van de motor continu veranderde. Vreemd dacht Manué, want varen met wisselende toerentallen is niet bepaald zuinig. Als onderdeel van de master, namelijk het zoeken naar een oplossing van een maritiem probleem en daar een werkend prototype bij bouwen, bedacht hij een slim algoritme voor een zuinigere vaart. En met succes: na twee testvaarten bleek zijn theorie te kloppen, wat leidde tot aanzienlijke brandstofbesparingen voor @rederijdoeksen. Bovendien draagt dit ook bij aan de duurzaamheid. Bij een prototype blijft het daarom ook niet, Manué is al in gesprek met Doeksen om dit verder uit te breiden. 🙏

Op dinsdag 11 juni strijden er vijftien projecten voor een jury- en publieksprijs. Wil jij Manué’s innovatieve project steunen? Breng dan voor 11 juni je stem uit en help hem de @lc_nl Awards 2024 te winnen!

Stem nu via 👉 edu.nl/qpqbf

#StemNu #Doeksen #MIWB #Algoritme #StudentProject #Innovatie #JouwStemTelt #Terschelling #NHLStenden #WeAreNHLStenden
... Lees meerLees minder

1 maand geleden

Tijdlijnfoto's ... Lees meerLees minder

2 maanden geleden

Wat een leuke reportage in het noordelijk dagblad over 3 noordelingen, waarvan 2 wbs'ers n.l. Sybe de Boer en Johan Kamperman. ... Lees meerLees minder

Wat een leuke reportage in het noordelijk dagblad over 3 noordelingen, waarvan 2 wbsers n.l. Sybe de Boer en Johan Kamperman.Image attachment
2 maanden geleden

Foto's uit het bericht van Sloeproeiteam WBS Wagenborg ... Lees meerLees minder

Image attachmentImage attachment+1Image attachment
3 maanden geleden

Een warm welkom op het MIWB!
Een voortreffelijke lunch: ff improviseren omdat de keuken op school verbouwd wordt.
De Terschellinger leden kwamen erbij en op naar de vergadering.
... Lees meerLees minder

Een warm welkom op het MIWB!
Een voortreffelijke lunch: ff improviseren omdat de keuken op school verbouwd wordt.
De Terschellinger leden kwamen erbij en op naar de vergadering.Image attachmentImage attachment+Image attachment

1 ReactieReageer op Facebook

Was weer top georganiseerd daar op ons MIWB. Dank👍

3 maanden geleden

Zaterdag 20 april, de alv Vozt !!!
Wat een geweldige dag!!
Wat heerlijk om zoveel oud leerlingen te mogen begroeten aan boord van de Holland en natuurlijk op "school" het MIWB!!
... Lees meerLees minder

Zaterdag 20 april, de alv Vozt !!!
Wat een geweldige dag!!
Wat heerlijk om zoveel oud leerlingen te mogen begroeten aan boord van de Holland en natuurlijk op school het MIWB!!Image attachmentImage attachment+Image attachment

1 ReactieReageer op Facebook

Het was weer een dag met een gouden randje 😘 Een dankjewel voor allen die dit weer mogelijk hebben gemaakt. En niet vergeten allemaal donateur van de Zeesleepboot Holland te worden!!!

3 maanden geleden

🚀 Bij de module 'Innovative Design' van onze deeltijdmaster 'Maritime Innovations' kiezen de studenten zelf een onderwerp om mee aan de slag te gaan. Één van de projectgroepen van dit jaar ontwikkelde de 'Rescue Ring': een veiligheidsmiddel om drenkelingen beter aan boord te krijgen van KNRM-reddingsboten. De oplossing oogstte veel lof tijdens demonstraties, zowel onder medestudenten als bij de KNRM! 🌊✨

Met: Maarten van Asselt, Wytse Hogeveen en David Boom

#MaritimeInnovationations #innovativedesign#RescueRing #KNRM #studentinnovation
... Lees meerLees minder

3 maanden geleden

Paraat En Start Klaar!! gelukkig zijn deze vier woorden nog (weer) steeds van toepassing op dit unieke schip welke ons alle zo aan het hart ligt.....
Dit wordt haar eerste vaart weer naar Terschelling na roerige en onzekere tijden.

U kunt zich nog steeds aanmelden om mee te varen naar Terschelling op 20 April!!!
kijk op www.vozt.nl en meld je aan.
voor 25€ incl maaltijd heen en terug voor de ALV !!
Ga mee!! 🙂
... Lees meerLees minder

Paraat En Start Klaar!! gelukkig zijn deze vier woorden nog (weer) steeds van toepassing op dit unieke schip welke ons alle zo aan het hart ligt.....
Dit wordt haar eerste vaart weer naar Terschelling na roerige en onzekere tijden.

U kunt zich nog steeds aanmelden om mee te varen naar Terschelling op 20 April!!!
kijk op www.vozt.nl en meld je aan.
voor 25€ incl maaltijd heen en terug voor de ALV !!
Ga mee!! :)

1 ReactieReageer op Facebook

Na?......

3 maanden geleden

Vandaag bereikte ons het verdrietige nieuws dat Geert Taekema is overleden. Geert is in 1978 afgestudeerd als BM'er.
Tijdens de laatste reünie was hij al ziek.... zijn jaargenoten maakten nog dit roerende filmpje voor hem.
Familie en vrienden: veel sterkte.
... Lees meerLees minder

3 ReactiesReageer op Facebook

Wat een triest nieuws ... Veel sterkte toegewenst voor familie en vrienden.

Wat een verdrietig nieuws, veel sterkte voor zijn familie en vrienden.

Veel te vroeg, heel veel sterkte voor de familie.

3 maanden geleden

Beste mensen,
er is een fout in het programma op de VOZT website geslopen....Inschepen natuurlijk aan de Willemshaven in Harlingen!!

Programma Algemene Leden Vergadering VOZT
Locatie: Terschelling MIWB
Zaterdag 20 april 2024
• 09.00 Inschepen op de m.s. Holland aan de Willemshaven te Harlingen
• 09.30 Afvaart m.s. Holland: Harlingen – Terschelling
• 12.30 Lunch op het MIWB (aangeboden door het MIWB)
• 14.00 Algemene Leden Vergadering VOZT
• 15.15 Lezing door mevr. Mr. Dr. Welmoed van der Velde* Wrakken en munitie op de zeebodem”.
• 16.00 Borrel (aangeboden door het MIWB)
• 17.00 Afsluiting
• 17.30 Inschepen op de m.s. Holland
• 18.00 Afvaart m.s. Holland naar Harlingen (warme maaltijd aan boord)
• 20.00-20.30 verwachte aankomsttijd in Harlingen

-) Opgeven voor ALV kan via de QR-code in de Cornelis Douwes of via de website.

*Mevr. Mr. Dr. Welmoed van der Velde is lector Maritime Law aan NHL Stenden hogeschool bij het MIWB. Ze heeft Rechten gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna gepromoveerd op het onderwerp “De positie van het zeeschip in het internationaal privaatrecht”. Als raadadviseur bij het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft mevr. Van der Velde over nieuwe (maritieme) regelgeving onderhandeld in Brussel en bij de International Maritime Organization. Ze is raadsheerplaatsvervanger bij het Gerechtshof Den Haag en plv. Voorzitter bij het Tuchtcollege voor de Scheepvaart. Op NHL Stenden verricht ze onderzoek naar wrakken in de Noordzee samen met partners in België, Duitsland, Denemarken en Noorwegen.

Verdere details:
• Parkeren kan gratis op de parkeerplaats aan de Westerzeedijk bij de sportvelden indien u gebruik maakt van de overtocht met de Holland vv.
• De kosten van de overtocht met de Holland incl koffie/gebak op heenreis en warme maaltijd op de terugreis zijn € 25,- pp. Dit bedrag graag vooraf overmaken op de VOZT-bankrekening NL 49 RABO 0325 5562 96 onder vermelding van ALV 2024
• Het is nog niet duidelijk op welke locatie de Holland zal afmeren in de haven van
West-Terschelling. Er zal rekening gehouden worden met leden en/of partners die slecht ter been zijn.
• Heeft u uw aanwezigheid al eerder opgegeven dan ontvangt u binnenkort een e-mail waarin u kunt opgeven of u gebruik maakt van de ALV veerdienst met de Holland.
... Lees meerLees minder

Beste mensen,
er is een fout in het programma op de VOZT website geslopen....Inschepen natuurlijk aan de Willemshaven in Harlingen!!

Programma Algemene Leden Vergadering VOZT
Locatie: Terschelling MIWB
Zaterdag 20 april 2024
• 09.00 Inschepen op de m.s. Holland aan de Willemshaven te Harlingen
• 09.30 Afvaart m.s. Holland: Harlingen – Terschelling 
• 12.30 Lunch op het MIWB (aangeboden door het MIWB)
• 14.00 Algemene Leden Vergadering VOZT
• 15.15 Lezing door mevr. Mr. Dr. Welmoed van der Velde* Wrakken en munitie op de zeebodem”. 
• 16.00 Borrel (aangeboden door het MIWB)
• 17.00 Afsluiting
• 17.30 Inschepen op de m.s. Holland
• 18.00 Afvaart m.s. Holland naar Harlingen (warme maaltijd aan boord)
• 20.00-20.30 verwachte aankomsttijd in Harlingen

-) Opgeven voor ALV kan via de QR-code in de Cornelis Douwes of via de website.

*Mevr. Mr. Dr. Welmoed van der Velde is lector Maritime Law aan NHL Stenden hogeschool bij het MIWB. Ze heeft Rechten gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna gepromoveerd op het onderwerp “De positie van het zeeschip in het internationaal privaatrecht”. Als raadadviseur bij het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft mevr. Van der Velde over nieuwe (maritieme) regelgeving onderhandeld in Brussel en bij de International Maritime Organization. Ze is raadsheerplaatsvervanger bij het Gerechtshof Den Haag en plv. Voorzitter bij het Tuchtcollege voor de Scheepvaart. Op NHL Stenden verricht ze onderzoek naar wrakken in de Noordzee samen met partners in België, Duitsland, Denemarken en Noorwegen.

Verdere details:
• Parkeren kan gratis op de parkeerplaats aan de Westerzeedijk bij de sportvelden indien u gebruik maakt van de overtocht met de Holland vv. 
• De kosten van de overtocht met de Holland incl koffie/gebak op heenreis en warme maaltijd op de terugreis zijn € 25,- pp. Dit bedrag graag vooraf overmaken op de VOZT-bankrekening NL 49 RABO 0325 5562 96 onder vermelding van ALV 2024 
• Het is nog niet duidelijk op welke locatie de Holland zal afmeren in de haven van 
West-Terschelling. Er zal rekening gehouden worden met leden en/of partners die slecht ter been zijn.
• Heeft u uw aanwezigheid al eerder opgegeven dan ontvangt u binnenkort een e-mail waarin u kunt opgeven of u gebruik maakt van de ALV veerdienst met de Holland.

1 ReactieReageer op Facebook

De parkeerplaats, is dat bij Westerzeedijk 16.

Meer laden